fredag 23 september 2011

Stearinljus

Hej Alla Goa!
Det gäller att bunkra upp hörrni så man har ljus så man inte blir utan en kulen dag eller hur?! Levande ljus kan man ju inte få för många av enligt mig.........
För att få plats med alla mina ljus har en del av dem fått den här boplatsen på vår köksö, vi äter inte så mycket kakor i det här hushållet pga min glutenallergi så det här fatet används inte till just det ändamålet så ofta ändå. Bra då att man kan hitta andra användningsområden för det härliga våningsfatet eller hur?!
Kram kram Anna

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fiffig idé, ser lika fint ut som kakor, och mycket nyttigare. Jag kom just på att jag har glömt köpa ljus, men det brukar gå och skrapa ihop så det räcker under helgen.
Trevlig helg och kram
AnnaMaria

Crinoline sa...

Det var en god ide,Anna. Greit å ikke spise så mye kaker.Ønsker deg en god helg.Klem

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

That is a very clever idea for storing your winter supply of candles and votives. Guess this is typically western European as here people are not that crazy about candles. It creates a lovely ambiance during the dark season...
Love to you and wishing you a happy weekend!

Mariette

Lilla Majken sa...

Oj, och jag som trodde att jag hade många ljus. Härlig idé!!

Ha en trevlig kväll!

Kram Therese

It's me sa...

What a nice idea Anna..i really like it...happy weekend...love from me...xxx...

Hanna sa...

Jag tycker att det var jätte fint med alla ljusen på våningsfatet. Jag som precis plockade ihop mitt fat för jag aldrig använde det, jag kanske får ta fram det igen.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det gillar jag!! När man hittar nya användningsområden för saker. Ditt våningsfat ser ut att vara fyllt av läckerheter...först trodde jag det var godis, sen gästtvålar, med det var ju ljus=) Smart!!

Ha en fin helg!
Kram,
Regina