måndag 26 september 2011

Klocka

Posted by Picasa
Hej Alla Goa!
Den här klockan hade min ena granne, det är hon som har renoverat den och den är sååå fin tycker jag. Så jag började leta efter en liknande klocka att göra ungefär samma sak med.
Men det var svårt att hitta visade det sig.
Så var jag hemma hos grannen och upptäckte att klockan var borta, när jag frågade henne om den sa hon att den slutat funka så nu skulle hon kasta den...
Men då frågade jag om inte jag kunde få den, hon undrade vad jag skulle med en klocka som inte fungerade till och jag svarade men den är ju som ett smycke på väggen ju, bara bra om den inte tickar och tackar och klämtar om vart annat.
Så nu är jag såååå glaaaad för det var ju faktiskt den klockan jag i gentligen ville ha. Hon har gjort ett fantastiskt fint jobb med den klockan!
Kram kram Anna

14 kommentarer:

gamla skolan sa...

Kan bara hålla med dig !! Den är som ett smycke på väggen ! Verkligen fin .
Kramar // Susanne ♥

Vintage House sa...

Hej
Ett läckert smycke, behöver ju inte alls fungera, tickandet och plingadet hade nog drivit mig till varnsinne...
ha en fin måndag
kram
sandra

Ewa`s Galleri sa...

Varför inte använda den som ett skåp,det har jag en som är på gång,att bli skåp
Ha en bra dag

Sallys hus sa...

Oj vad snällt! Vilken tur..;)
den är verkligen jätte fin...ett smycke precis som du skriver..

Jag bor i Örebro så jag har ca 8 mil till Lev Vackert ändå har jag inte varit där förns nu...
Kram o ha en fin måndag!
Katarina

Millygarden sa...

Kuddarna har jag köpt hos : Country homes i Tällberg.
http://www.countryhomes.nu/

Ha en fin dag!
Kram Marina

Vita rosor och förgätmigej sa...

Superfin! Älskar det slitna shabbade utseendet...

Du behöver inget växthus för att kunna odla zuccini och aubergine! Båda de växterna har jag odlat utanför växthuset. ;0) Du får komma hit så ska jag visa dig massor med knep! Matilda är frisk idag så jag håller tummar och tår att killarna håller sig friska i morgon! Lite snor och hosta hoppas jag går bra i alla fall... De går på dagis mellan 8 och 11 så det är lugnast hemma den tiden. Skulle det fungera att komma någon gång då? Du kan mejla mig på anna_forslund@live.se.

Kram/ Anna

It's me sa...

Nice clock !!!...have a nice day darling...love from me...xxx..

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, den var verkligen jättefin!
Vilken tur du hade.
Kram
Marie

Viola sa...

Vilken lycka, tur att du kom i rätt tid, helt underbar..har flera gamla som inte funkar...so what..vackra är dom, hoppas du har en bra måndag, kram

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur du hade som fick klockan. Den är verkligen jättefin!
Kram Kicki

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, ibland är det bra med andra som tröttnat på sina saker :-)

Ha det gott!
Kram L

Designe sa...

Vilken tur att hon inte hann slänga den så du kan njuta av den istället! :) Kram

Helena - ullvi32 sa...

OOhh- exakt en sån där klocka har mina föräldrar- som fungerar, kanske skulle sno den och måla den vit :)
Och förresten, frissan, jag klipper mig på Klippstudion :)
Kram på dig!!

Tidsmästarinnan sa...

Ibland har man tur, vilken tur du frågade vart den blivit av :-)
Grattis!
Kram
Susanne