måndag 12 september 2011

Höstlökar

Hej Alla Goa!
Här planteras lökar för fulla muggar, på bilden ser ni ett urval av de som jag kommer sätta i höst.
Gillade den vita sorten Allium som är en nyhet för mig i alla fall. Hade de lila sedan innan.
Dessa lökar är inhandlade på Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik i deras nätbutik. De hade verkligen hur mycket som helst där, men jag får ta de lite pö om pö helt enkelt.

Nä, nu måste jag rusa, jag jobbar kväll idag och ska hinna plantera färdigt och göra kvällsmat till barnen innan det är dags att åka.
Kram Kram Anna

3 kommentarer:

Lotta sa...

Tack för att du påminner om att det är dags att plantera lökar. Det är ju underbart när de tittar fram till våren. Du har valt bra sorter!! Lycka till! Kram Lotta

Linda sa...

Det är så kul med lökar och spännande på våren att se hur de blir när de växer upp... Kram Linda

It's me sa...

Thank you for your visit !!...your blog is also very beautiful !! i will follow it...and hope you will follow me too...have a nice day...love Ria...xxx..