söndag 11 september 2011

Radio!

Hej alla Goa!

Någon vecka innan morsdag i år fick vi hem reklam från Claes Ohlsson och där hittade jag denna sköning till radio.
Jag la fram reklambladet så att min man skulle se det men han fattade ingenting....
Så till slut höll jag fram tidningen och pekade på radion och sa - Mors dag på söndag!
-Va, sa min man.
-Morsdag på söndag sa jag igen.
-Vadå, säger min man.
-Jo, jag önskar mig denna radio, sa jag.
-Vadå? Ska du ha present nu också?
-Ja, det ska jag, sa jag! Också vill jag ha frukost på sängen och tårta också!

-Näe, nu får du ge dig, säger min man.
Men det senare ordnade vår 5åriga dotter bra, hon höll båda armarna i sidorna och sa till sin far :
Klart att mamma ska ha frukost på sängen och tårta pappa!!! Så då blev det så.

Efter 15 år tillsammans har jag lärt mig att hintar och sånt inte fungerar, inte kan han läsa tankar heller...så tydlighet är det som gäller!!!!

För snäll det är han, man får bara hjälpa honom lite på traven ibland.
Tack Älskling! Idag kör han skräp från trädgården till återbruket, för det har ju blivit en del stora högar den här veckan efter allt mitt slit i trädgården....Älskar dig gubben!
(han har för övrigt godkänt att jag publicerar den här texten)
Kram kram Anna

9 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Hihi va gulligt känner igen mig såå väl! Tydlighet är det som funkar bäst, man lär sig.. Radion suktade jag efter oxå men av nån anledning så hamna den aldrig hemma hos mig...
Ha en fin söndag!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

:o) skulle kunna ha utspelats här, har en likadan gubbe. Väldigt smart i arbetslivet och diskussioner, men öändligt trög när det gäller sånt här...fniss
Den radion är jättefin.
Kramar
AnnaMaria

Livet på landet sa...

Älskar den radion!
Det är skönt att höra att man inte är ensam om att ha en karl som behöver en hjälpande puff ibland;)

Kram Helena

Linda sa...

Fin radio och jag fick mig ett gott skratt av din historia om din man. Män är som de är och det har väl sin charm att vi är olika även om det varit ganska praktiskt om de förstått oss bättre... Ha en fin söndag! Kram Linda

becca sa...

Hejsan!
Vilken fin radio du fick, ja man måste önska om man ska få det man vill ha! Så gullig han är som kör bort skräp.... men det kanske är hans skräp också =)
Ha en bra dag, kram Rebecca.

Cajsas Faster sa...

Man måste vara övertydlig ibland:)

Vilka fina kransar du gjort!
Ha det bra. Kram Marie

Sockerklaras sa...

Hihi...i såna där fall är de allt riktiga karlar, våra män...;)Nä, hintar är lönlöst! Jag tror vi alla mår bäst av hjärtlig rättframhet.:)

Kram!

Radhusdrömmar sa...

Ja det där med att hinta till män funkar inte riktigt....

Fin radio, gillar såna i retro stil.

Vilka fina kransar du gjort nedan!


Kram Johanna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Superfin radio!
Och underbara kransar
Ha en jättefin dag
kram Tina