onsdag 14 september 2011

Diamond Frost

Hej Alla goa!
På vår altan har denna fining bott hela sommaren, jag älskar den här växten, lätt att sköta, växer villigt och blir så underbar ju längre sommaren går. Den påminner tycker jag lite om brudslöja och det är ju också himla fint, tycker jag!
På motsatt hörn står den här stackaren....suck!!! Jo, vi har ju en lillebror i huset som ser hur mamma går och plockar i alla blommor, tex pelargoner, surfinor osv ja ni vet hur det är, då ska ju han också göra som mamma göööööör....
Pelargonerna har han gått hårt åt kan jag meddela och ojojojoj vad de sätter mycket knopp efter hans framfart...som aldrig får slå ut....Ja,ja Vad är en bal på slottet.

Nu är ju hösten här och snart kommer frosten och tar diamonden, pelargonerna ska snart bäras in till garaget så jag får hoppas på bättre tur nästa sommar.

Men det är ju samtidigt svåååårt att vara arg särskilt länge på en sådan going som lillebror är med sina röda lockar och stora ögon...

Kram kram Anna

4 kommentarer:

Sockerklaras sa...

Diamond Frost alltså..det ska jag komma ihåg tills det är dags att börja ta tag i min tokigt vildvuxna trädgård!:)Den var verkligen jättesöt!

Bra med tips, kram!

lavendel mio sa...

Denne veksten var nydelig, så vakkert i melkespann!!
Har aldri hørt om denne jeg, Diamond Frost er jo et vakkert navn på en vakker plante:)
I dag har jeg vert ute i hagen og ryddet og kastet planter...så nå skal jeg pynte med lyng:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Vilken fin blomma, såna som håller sig fina hela sommaren är bra. Här vattnade sonen växterna inne så dom drunknade, men dom är goa som "hjälper" till.
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Vilken vacker blomma, den ska jag lägga på minnet, vad trevligt att du har hjälp hemma :) ha en skön helg, kram