onsdag 30 november 2011

Julblommor

 Hej Alla Goa!
Nu börjar julens blommor komma in mer och mer här hemma. Jag planterade tazetter för någon vecka sedan, lite sent kanske så de blommar nog inte till jul men kanske till trettonhelgen vem vet? Tazetterna har jag planterat i ett gammalt kopparkärl, jag tror det igentligen är till för att baka typ sockerkaka i men blev en fin skål till dem i stället.Julgardinerna har också kommit upp i vardagsrummet.
Brickan, kommer som så mycket annat i vårt hem från min mormors föräldrahem, gillar den gröna skavda färgen på den jättemycket.

Alltsammans är bakom vår soffa, för där har jag nu ställt 2 små bord som jag hittade hemma i mormors föräldrahem på älgjakten.

I tidigare inlägg här och här har jag visat och funderat på att ha ett sideboard eller liknande  bakom soffan. Jag har hittat ett uuuuuunderbart sideboard....som kostar (harkel) gratis ni vet, så nu får det vara så här tills jag komer på en annan lösning.
Borden i sig är jättefina men kanske lite höga bakom soffan just, visar bättre helhetsbild en annan dag.

Tack förresten för alla goa kommentarer!!! Blir så glad över dem alla, kul att så många nya hittar hit alltid roligt med nya bekantskaper.

Kram kram Anna

15 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Kanonfint med julensblommor: )
och kul att du hittade bord som är gratis dessutom...
ha en mysig dag
kram
sandra

Anonym sa...

Så fint! Här har vi julstjärnor i tyg eftersom de riktiga är giftiga för katter, och vår katt fick smak för dem förra julen. Inga veterinärräkningar denna julen...
Kram Susanne

Mariette sa...

Julblommor vill man ju bara frossa i nu..och vackert att plantera i gamla kärl och skålar...

Kram Mariette

Helena - ullvi32 sa...

Oj, det känns som jag är sist med julblommorna när jag kikar runt i bloggvärlden- får göra något åt det helt enkelt :)
Hyacint tål jag inte men det finns väl massa annat (är inte direkt känd för mina gröna fingrar hehe)
Vilken lycka att ha mormors föräldrahem att fynda på- jättefina saker som du har fått därifrån!

Hoppas allt är bra med er- kram!

Jenny sa...

Hej Anna!
Vad fint! Tazetter har jag inte hunnit köpa än, får svänga förbi blomsterhandeln nån dag efter jobbet:)

Vilken fin bricka, är så svag för den där gröna nyansen.

Ha en mysig kväll,¨

Kraam Jenny

Rummet för välbefinnande sa...

Så gott jag skrattade när jag läste din kommentar. Känner igen mig precis i det där med att dammsuga, sedan drabbas av inspiration och börja skapa och smuts ner igen...... Men, det går ju inte att stoppa när skaparlusten griper tag i en *ler stort*

Så fint du gjort med tazetterna. Härligt!

Ha det gott!
Kram Mia

Katta sa...

Jättefint med kopparkitteln till de lökarna det matchar skalen så fint. Ser såå mysigt ut hos dej med kakelugnen och veden. Ha en fin start på december, kram Katta

Tina sa...

Så fint du har planterat, gillar ditt kopparkärl!
Jag planterar i gamla formar jag med, det finns ingen hejd på fantasin!

kram

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Anna.
Hoppas vi återses, jag ska följa dig, din blogg är intressant, och du har förmågan att göra så mycket vackert i ditt hus, verkligen snyggt, så hit kommer jag gärna igen.
Ha det gott.
Kram Zara

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hmmm gratis ... Men det är fint med bord bakom soffan jag är oxå på jakt .
Du visar väl tazetterna sen , gärna med lukt till :-)
Kram/Lotta

gamla skolan sa...

Så fint med lökarna i den gamla Men det var väl perfekt att hitta ett bord gratis !!
Kramar // Susane ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du gjort med julröda gardiner och blommor. Tazetter är fina både i lökstadiet och när dom blommar. Brickan är underbart fin!!
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Tazetter vill ju jag också ha, men gissar att man får leta sig förgäves efter sådana häruppe! Alla blomaffärer har tydligen fått storhetsvansinne och hyacinterna är jättedyra - vad är det för stil?!
Och det är ju bra om man har blommor som blommar lite utspritt så man hinner njuta!

Bitte sa...

Tack för titten hos mig, vad roligt, för nu hittade ju jag till dig också! :-)

Vilka vackra julblommor du har, de är både vackra för ögat och så kan jag tänka mig att de doftar gott också.

Ha en fortsatt fin kväll!

Kramar
Bitte

Tre Tanter sa...

Vad fint att plantera i kopparkärl, de är visst på modet igen?! Den har tanten har hela källaren full av koppar, dags att plocka fram igen ser jag.

Tre Tanter