söndag 13 november 2011

Renfäll

Renfäll från Jysk.
 Hej Alla Goa!
Har ni firat far i dag? Här fick far i huset frukost som han hade beställt och till middag ville han ha älgfärslimpa så då fick han det så klart!

När något är nedsatt till halva priset och man dessutom har velat ha en läääääänge, då är det väl ändå köpläge? Jag och dottern var i väg häromdagen och skulle försöka hitta julgardiner och kommer hem med en renfäll...
Jag hade någon ide om att kökssoffan till den skulle fyllas med bruna och röda kuddar, inte allt för juligt men som skulle funka fint till jul sedan ändå. Det är inget fel på de kuddar som vi har haft där, men just nu känns de lite somriga om ni förstår hur jag menar.
Men kudd överdrag i rätt färger det hittade jag inte, dessa kuddar i linne, brunt och grönt hade jag redan hemma och det blev inte så dumt det heller. Jag gillar när man kan ta av sådant som man redan har hemma.
Gryniga bilder i dag med....svårt att fotografera när det nästan inte blir dagsljus ute...
Lillebror har fått ögoninflamation så inget dagis för honom i morgon, men julgardiner ska inhandlas och en kokplatta för snart ska jag börja med att gjuta ljus igen inför julen.
Hur går det för er och julklappar? Har ni börjat än? Eller sparar ni det till sista veckan innan jul? Vi är faktiskt i stort sett klara, de som inte är inhandlade är uttänka i alla fall, känns skönt!

Årets första glögg har införskaffats också men vi har inte hunnit smaka den än, men kanske i kväll vi får se.
Ja, just ja bröllopet vi var på i går kan bara beskrivas med ett ord MAGISKT!
Kram kram Anna

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättemysigt med en renfäll i soffan, och det blev superbra med kuddarna du hade. Här fick också husets pappa extra god mat och så plockade jag dom sista rosorna ute.
Jag har inte köpt en julklapp än, men ska göra ett rejält ryck någon dag.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Åh, ett par sådana skulle jag vilja ha. Förmodar att fällen inte är äkta, är allergisk och måste rusa till Jysk o kolla imorgon..

kram

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

Glad the wedding was magic! And your reindeer skin looks great and warm for winter. Warm in looks and also feeling.
You always can blend it in with the things you have.
Both of us we never celebrated Christmas for gift giving. Only religious. While still in The Netherlands we did celebrate St. Nicholas on December 5th with gift giving. That is still big in The Netherlands but commercially, of course, they are pushing for Christmas too.
Love to you and hope the little one will feel better soon.

Mariette

Helena - ullvi32 sa...

Men du sluta frestas jag vill ju ha!!! är den från jysk ? Rekommenderar du den?
hoppas allt är bra med du, vi får försöka få till en dejt här snart!
kram

kråke sa...

Jättefin renfäll och kuddarna i soffan blev ju kanonfint:))

Ha en fortsatt trevlig fars dag kväll:))

kram kråke

lavendel mio sa...

Så fint det ble med alle putene og reisdyrskinnet:)
Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

Vintage House sa...

Hej
Kanonfint med renfällen tyvärr kan jag inte ha min inomhus men den gör sig kanon på vernadan...
ja visst är det svårt med ljuset här blev det inte ljust alls idag..
julklappar är så gott som inhandlande och tänkte börja fixa och dona i veckan...
kram
sandra

A House With A View sa...

Det blev ju suuuuuperfint i soffan!! Jättesnyggt med kuddarna också!!! Och håller med, inte enkelt att fota när det börjat bli så mörkt, men du visar ju jättefina bilder!!!

Stooooooooor kraaaaam aka

Draffin Bears sa...

Hi Anna,

Loved seeing your fabulous chair with the reindeer skin and beautiful cushions.
Wishing you a happy week

Hugs
Carolyn

Elsa och Helena sa...

Så mysigt det är i din soffa med renfäll och kuddarna. KRAM Helena

Unknown sa...

hi..thanks a lot for your visist. i hope to see you again.... you have posted nice vintage ribbons....kisses
simona

Anna sa...

Hej Anna !!

Helt klart köpläge ;)
Blev väldigt bra och älskar det runda kudden !! Har varit och plockat mossa idag, så nu kliar det i fingrarna =)

Kramar

Viola sa...

Så fint det blev med fällen med alla dina kuddar, här har det bara varit julmarknad för hela slanten så idag har man vilat :) kram

Tidsmästarinnan sa...

Härligt Anna,
då har du ju alltså TJÄNAT pengar om den var till halva priset dessutom! Ser helt perfekt ut i din snyggesoffa. Kuddarna gillade jag också. Charmigt och mysigt!

Nää, inte en enda julklapp inhandlad... Ska försöka snart :-)
Kram på dig!
Susanne