onsdag 16 november 2011

Gjutna ljus på köksbordet

Hej Alla Goa!
På köksbordet just nu har vi lite gjutna ljus som jag har gjort av gamla ljusstumpar. Här sparar vi alltid på de ljusstumpar som blir över som får bli till nya ljus.
Jag försöker dela upp dem så mycket det går färgvis och just de här har blivit randiga just av den orsaken. Tillsammans med en liten gran och en loppad sockerskål så det händer något på bordet.

Levande ljus på spegel är så fint tycker jag!
I dag har vi gått igenom adventsljusstakarna, naturligtvis så var det en som inte funka....
Vet ni en sak? Det har ju varit väldigt populärt med olika slags hängare till ljusen i adventsljusstakarna de sista åren och jag har aldrig köpt det.

Shoppa det känns det som jag får ligga lite lågt med, här har ju köpts både julgardiner och renfäll på kort tid och för någon månad sedan lite nya kuddar...
Men nu har jag fått en liten ide om en lite sak jag skulle kunna pyssla till själv, vi får se om det blir bra ska göra det i morgon för då blir det vabb igen för min del igen, mannen ska vara hemma idag med lillebror, det är en envis ögoninflammation han har.
Gryniga bilder idag också tyvärr, inget ljus i sikte på den fronten...
Kram kram Anna

10 kommentarer:

Tina sa...

Renfällarna var slut i den lokala butiken, ska in till Gbg och pröva..
Det var så längesedan jag stöpte ljus, det är absolut en speciell känsla med egengjorda! Så fina!

kram o ha det gott idag

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Sikke en stemning disse billeder udståler lidt af jul.Forsat rigtig dejlig dag.Knus Else

rosvikslyckan sa...

Har aldrig gjort egna ljus, jättefina. Stumpar slänger jag ju hela tiden men ..hur gör man då?

Ha en fin dag.

kram Jenny

Ett ögonblick sa...

Vilka fina ljus!! Läckert med randigt...och återvinning som jag brinner för;) så snyggt det matchar de gröna kuddarna i soffan!

Ha en härlig Dag!
kram lisamaja

Vintage House sa...

Hej
så fina ljus, jag har själv aldig testat..
Jag ska oxå göra en krans med ljus i....
Måste oxå gå igenom mina ljusstakar och se vilka som fungerar och inte...
ta hand om er och hoppas ögoninflammationen släpper.
kram
sandra

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

You certainly know how to create a romantic atmosphere with candles...
Love to you,

Mariette

Anna sa...

Hej !!!
Gillar oxså ljus och speglar, tycker det blir ett jättemysigt sken =)
Idag har jag varit och fyndat massor på loppis, =) JÄTTEKUL !!

Kramar

Helena - ullvi32 sa...

Nu vet jag ju hur det går till att fixa egna ljus nu när du har visat mig :)
Skulle vilja shoppa lite nytt till hemmet men vet inte när jag ska få tid att göra det (själv utan barn).
På måndag har jag playdate på em men om du kan redan vid kl 10 är du välkommen- vi är ju uppe med tuppen så ;)
Kram Helena

Graadskan sa...

Vilken bra idé att stöpa om sina gamla ljusstumpar! Det ska jag testa!

Mysigt med den lilla granen också!

Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där sa du något, jag ska också kolla så adventsstakarna lyser. Ett år hade vår ljusslinga till granen pajat, och det upptäckte vi kvällen före julafton. Nu klär jag alltid granen tidigare för och slippa sånt. Så fint det blev med dina ljus och granen, granen passade ju så superbra ihop med dina kuddar.
Kramar
AnnaMaria