söndag 27 november 2011

1 advent

 Hej Alla Goa!
Så var första advent äntligen här och man får nu börja tända de levande ljusen i dem. Här ser ni min sista variant, ett enkelt turbopyssel, lite grovt havssalt, röda ljus och röd rosett, klart!
Vi har haft hela tjocka släkten här den här helgen för att fira min och lillebrors födelsedag (vi fyller med bara några veckors mellanrum). Så i går drack vi glögg och åt både pepparkakor, lussekatter och ischoklad så det stod härliga till, underbart tycker jag

När jag var sjuk för ett tag sedan roade jag mig med att sitta och läsa igenom en del gaaaaamla inlägg och kom då ihåg att jag brukade avsluta mina inlägg med dagens fråga, många av frågorna handlade om tekniska saker som har med bloggen att göra men idag har jag en annan fråga.

Jo, vi har ju en dotter som är 5 år och verkligen inne i en rosa period.... Så dagen fråga är:  När går denna rosa period över??? Hon vill ha en vägg åtminstonde som är rosa i sitt rum, medans jag känner att går inte det här över snart??? Har liksom ingen lust att då måla om hennes rum snart igen om ni förstår hur jag menar. Så när har det gått över för era döttrar? 

Ha det bäst nu i advent!
Kram kram Anna

21 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

haha,,,,tjaaaaaaa jag ahr ju iga döttrar.så tyvärr kan jag inte svara....
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
mängder med fina bloggar....
de e kul att vara med.....
VÄLKOMMEN
Håkan

lavendel mio sa...

Hei
Så koselige advent bilder!!
Jeg har 5 gutter, så jeg kan ikke svare deg på det rosa spørsmålet;)
Men en vegg tror jeg jeg ville ha malt om jeg hadde en datter;)
Ha en fin dag, klem Hanne

Tjäderns rumsuthyrning sa...

Troligast upp i tonåren om det någonsin går över!!!!

Snygga adventssakar..dom gillar ja!

Ha en fin dag!
kram Marina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rosa går aldrig över, fast det blir säkert ett uppehåll i tonåren. Jag har en son och han fick en vit-grå-svart period då.
Superfint med röda ljus, bra och satsa på rejäla blockljus.
Adventskram och grattis
AnnaMaria

Anonym sa...

Så fina de blev, kreativt med salt!
Du, min snart 9-åriga dotter fick ju ett nytt rum nu när vi byggde loftet. Då var plötsligt rosa lite "barnsligt" tyckte hon. Istället ville hon att sovrummet skulle se ut som "ett lyxigt hotellrum med lite guld...". Den du! Varpå hennes hårt prövade mamma snällt fick följa med till färgaffären och låta henne välja tapeter, som gick i guld och brons. Nu vill JAG ha hennes sovloft! Håll ut alltså, det går över:-).
Kramen Susanne

Blåbär och Mjölk sa...

Tusen tack för hälsningen kära Anna!!! Detsamma till dig. :)
Nu är det glest mellan mina inlägg igen. Jag tar en massa kort som jag tänket använda i bloggen och sedan så kommer jag inge längre än så, haha!!
Men snart så, hoppas jag :)

Jösses så fint du har det! Gillar dina adventljus. Så fiffigt!!

Min dotter ÄLSKARDE ros länge. För att sedan byta till blått vid 6-7års ålder. :) Jag vet precis hur du har det. För så hade jag det här hemma också med tösen. ALLT skulle vara ROSA. Ja..hihi jösses! Men det kommer, troligvis, gå över om bara något år..så håll ut! ;)

Bamse kram till dig!

Sallys hus sa...

Hej och tack för din gulliga hälsning!
Så fin även den sista var..;)
Visst är det mysigt med kalas den här helgen...

Haha...va gulligt!
Min dotters rosa period varade från hon föddes tills hon blev 13. När hon började högstadiet skulle den gulliga blommiga fondväggen bort. Den har ersatts av tapet som ser ut som tidningspapper och nu har hon istället sin lila period...haha...inte så långt från rosa va?....
Så måla du...det kommer säkert hålla i sig ett bra tag till...och när den går över kommer su sakna allt gulligull....
Kram o ha en fin kväll!
Katarina

Vintage House sa...

Hej
kanonfin ljusstake..
Kan tyvärr inte hjälpa dig med frågan, men för min egen del har den gått väligt mycket upp och ner...
ha en fortsatt mysig första advent!
kram
sandra

LOPPISLIV sa...

Så charmigt med röda adventsljus :-)

Jo min dotter hade rosa i sitt flickrum när hon var liten (efter två pojkar frossade jag i rosa :-) I 7-års åldern (om jag nu minns rätt) så ville hon ha rött istället, sen kom tonåren och då var det bara svart och vitt som gällde, så det ändrar sig lite hela tiden :-))

Passa på att njuta av rosa väggar så länge du kan, det är mitt råd, jag kan sakna det där söta pastelliga flickrummet som inte längre finns här i huset :-))

Fin kväll. Kraaaam Paula

Norrfrids Eija sa...

Har två döttrar, varav den andra är tonåring, och hennes rosa period är definitivt över! Även min åttarige har slutat välja rosa, även om hennes kompisar fortfarande går klädda i det.
En hel vägg i rosa är att ta i, jag skulle försöka avstyra med lite rosa kuddar, filtar mm. Finns snygga på exempelvis HM, sammetskuddar och plädar, sådana som är gångbara också i andra sammanhang än det sockersöta. Rosa är ju så snyggt till svart och grått! Då tänker jag på puderrosa, dimrosa, åt det dova hållet...
Eija

Marie sa...

Så fin adventsljusstak!

Min 5-åring älskar också rosa, men storasyster som är 7 år vill hellre ha andra färger nuförtiden.

Kram Marie

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Tack för titten hos mig! Kul med ny kontakt. Nu ska jag titta runt!
Ha en skön fortsättning på adventskvällen!
Carin

It's me sa...

Love...........♥.. ♥... ♥....happy advent time darling...xxx.

Draffin Bears sa...

Hi Anna,

Happy Advent Sunday, love the red candles.
Hope that you had a very happy birthday.
About the pink dilemma, my daughter in now 22 and she was right into pink when she was little, they do grow out of it.

Hugs
Carolyn

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Anna!
Fin adventsljusstake.
Vi har också haft hela släkten här på glöggfika i helgen.Älskar när det är fullt hus och man får pyssla om alla.
Har en 4,5 årig tjej här.Sa till henne häromdagen,-jag har köpt en adventsljusstake till dej,den är jättefin.
-Är den glittrig?-nej.
Är den rosa då?
Hehe,du hör,här är en till;)
Må så gott
Kram Anette

Viola sa...

Ja....:) den rosa perioden lär nog hålla i sig tills hon är tonåring så det blir att måla :) låter som en supertrevlig helg, ha det gott, kram

Rummet för välbefinnande sa...

Det verkar som om du haft en trevlig adventshelg du också... Det är så mysigt när man träffas så där och dricker glögg. Då känns det verkligen att det närmar sig jul.

Tänk, jag kommer inte alls ihåg hur det var det där med rosa-perioden. Min dotter är 14 år nu så jag kanske kan ursäkta mig med att det var ett tag sedan *ler*

Ha en bra vecka!
Kram Mia

gamla skolan sa...

Den där rosa perioden kan nog sitta i några år till :) vilken fin adventsljusstake , det är så kul att titta runt på alla varianter i bloggvärlden .
Kramar // Susanne ♥

Fröken Fräken sa...

Nu känner jag mig riktigt normal! Ja, alltså att det inte bara är jag som inte bara har en adventsljusstake (jag har bara inte visat alla varianter i bloggen än..)
Den rosa perioden kan jag tyvärr inte bistå någon hjälp med, kan inte minnas att jag haft någon själv...

Vintage House sa...

Hej
Ang papper
kolla i blomsterhandel om inte kolla om du kan köpa av Marie blogg Vita Ranunkler
kram
sandra

Blandet-landhandel.dk sa...

Hejsa!
jeg føler mig ret kvalificeret til at besvare spørgsmål om ROSA, eftersom jeg har 4 døtre :-) De har alle ELSKET rosa vildt, indtil ca. 8 års alderen. Faktisk så synes jeg det passer godt at du giver den FULD rosa skrue nu, for når hun bliver 8 trænger I sikkert bege til noget HELT andet. Mine piger er gået fra rosa til blå. Jeg har aldrig haft rosa vægge, kun puder, myggenet over sengen etc. - men nu har de valgt tapet til væggene. Maler to vægge, og tapetserer to - så bliver det ikke for meget.
jovist skal hun have sit rosa prinsesseværelse - gå bare amok i rosa - det er fantastisk sjovt - for jer begge!
Kh Katinka