tisdag 22 november 2011

Julgardiner.

 Hej Alla Goa!
Idag är jag ledig och oj vad mycket man vill hinna med då. Jag har börjat att smälta stearin och ska gjuta ljus för fulla muggar tills jag stupar ikväll...det är ju faktiskt inte så betungande att gjuta ljus man får massor med tid till annat medan det smälter. Som att hänga upp julgardiner tex. De röda ska hänga i vardagsrummet.
Dessa kommer få sin plats i köket, de måste bara sys lite på först så de passar våra fönster...
Så jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt idag tror jag.
Hur går det för er och era julförberedelser?
Kram kram Anna

11 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Vilka fina gardiner!
Mycket julstämning! Jag har inte börjat tänka varken jul eller advent än, jo ute i syrummet...men det är tänkt åt andra...inne hos oss är det renovering, men det är ju inte fy skam det heller.

Ha en fin dag! och lycka till med ljus och gardiner. (vill gärna se resultat sen:)

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Tack för din gulliga kommnetar! Den värmde ända in i hårroten..;)
Så fint du har det och vad mysigt det låter att göra egna ljus. Jag minns att vi gjorde det då jag gick på dagis...sen dess har det inte blivit några för mig.
Vilka underbara gardiner du hittat. Jag sydde nya till köket förra året så de ska plockas fram nu i veckan. Renfällen!! Woooow vad fint!! Så himla snyggt med alla kuddarna till också. Jag gillar också då man kan använda det man redan har. Stackars lillebror som dras med en envis ögoninflamation. Mina barn fick ofta ögonfluss en period då de var små minns jag...jag åkte på det själv med några gånger..inte kul!!
Kram o ha en mysig ledig dag!
Katarina

Vintage House sa...

Hej
Så härliga gardiner..
Härligt med en dag att bara fixa...
Ska göra lite ikväll tänkte jag...
kram
sandra

Tina sa...

Så fina gardiner!
Jodå, här har det bara fixats ute än så länge. Men första kakorna är bakade, luktade så gott!
Skönt med en heldag vikt för fix, man får ju så mycket gjort då.

Kvällskram, kväll o kväll men det är så mörkt.

Helena - ullvi32 sa...

Vart har du hittat dom där gardinerna? I stan eller på nätet :) Fina!
Ja du, julförberedelserna går väl så där, vet inte riktigt hur jag vill ha det bara haha! Less is more eller ska jag bara "go crazy" :)
Har iallafall plockat in lite natur idag, få se bara vad jag ska göra med det!
Kram

It's me sa...

Beautiful fabric......love from me...xxx

Unknown sa...

Vilka vackra gardiner!
Jag har börjat att julpynta så smått här hemma och det bli nog mer under veckan.
Vad kul med ljusgjutningen!
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram kram
Nelya

Therese sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har...mycket ideer...kommer att titta in här flera gånger.
Therese

Tidsmästarinnan sa...

halloj Anna!
jag gillar också dina gardiner, smart att dubbelpyssla - smälta stearin och hänga julgardiner samtidigt! hihi, det är precis min melodi... typ färga ögonbrynen samtidigt som man diskar och sånt :-)

Nej jag har mycket mycket kvar av julepysslet, har inte riktigt kommit igång alls faktiskt. Men det brukar ta sig.
Stor kram!
Susanne

kråke sa...

Kommer bli så fint med gardinerna:)) vad roligt
att stöpa egna ljus:))

önskar dig en fin dag

Kram kråke

gamla skolan sa...

Vilka fina julgardiner !! Härligt med julstämning och kul att göra egna ljus . Hoppas du hann med lite glögg och pepparkakor också ?
Kramar // Susanne ♥