tisdag 29 november 2011

Servetthållare

Hej Alla Goa!
Den här söta lilla gula servetthållaren hittade jag på Erikshjälpen till det fatila priset av en guldpeng.

Det känns bra på flera sätt, dels för att det är second hand och jag gillar återvinning, dels så går överskott i deras verksamhet till välgörenhet, alla som jobbar där gör det idieelt (stavas?).

En riktigt bra affär för alla parter alltså.

Sen att den är himla söt och blir en liten färgklick där på kökshyllan gör verkligen inte saken sämre.

Känns som en bra sak att tänka på nu till jul, de som har det sämre än en själv, julen handlar ju om att ge inte att få, tex en av min dotters mest uppskattade julklappar förra året köpte min bror till henne från just Erikshjälpen, det var en strykbräda för barn, han var rätt glad över att kunna göra henne så glad för något som han betalt 25 kronor för.

Så dagens julklapstipps är handla  gärna på ställen som typ Erikshjälpen.

Kram kram Anna

11 kommentarer:

Tina sa...

Det gör jag så gärna så!
Jättefin servetthållare, vi hade en hemma när jag var liten av metall, minns jag..

kramkram

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad klok du är Anna! Ska nog ta mig en sväng till någon loppis och kolla efter lite julklappar till de små. Det är ju mycket bättre än att köpa allt nytt... Åh, vad jag tycker dina adventsljusstakar är snygga! Ska nog försöka piffa lite med sådana här idag. Hoppas ni snart kryar på er!

Kraaaam/ Anna

Vi i Villa Ville kulla sa...

Älskar loppis och sen att få hitta ngt billigt och fint med det gör ju grejen mycket roligare!Fin servetthållare!
lotta

lavendel mio sa...

Så fin serviettholder du har funnet på loppis, den ser skikkelig gammel ut:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

A very sleek and elegant napkin holder. Could also be used for holding cards...
Love to you,

Mariette

Ardisia sa...

Det har jag gjort länge! Och hoppas att de som får de där fina julklapparna av mig uppskattar dem! För vad gör det för skillnad om presenten kostat 25kr eller 250.. Det är tanken som räknas!


KRAM
Mia

Vintage House sa...

Hej
jättefin..
här springs det ofta på second hand butiker och bra att kunna återanvända saker och dessutom går det till något bra...
kram
sandra

Sallys hus sa...

Vilket fint inlägg!!
Jag köper gärna julklappar åt mig själv på Erikshjälpen....
Mysigt du har där på hyllan!
Kram Katarina

Tidsmästarinnan sa...

Hej Anna,
HURRA för dina kloka rader. Jag håller med! Och grattis till finfin servetthållare också, mycket charmigare än om man hade handlat en ny i affären...
Kram kram
Susanne

Ett ögonblick sa...

Jättebra tips!!! och sevetthållaren är jättesöt och ganska ovanlig väl?
Återvinning gillar jag!!

Ha det gott!
kram lisamaja

Nina sa...

Supersöt servetthållare! Jag handlar massor på second hand, himla bra på alla sätt tycker jag! Mer sånt!