fredag 18 november 2011

På kökshyllan

Hej Alla Goa!
Det är verkligen inte lätt att få till bra foton när det knappt är dagsljus ute, så jag ber om ursäkt för gryniga bilder. Tydligen så blir ju bilderna även lite grynigare när man väljer den lite större storleken här på bloggen, men det ska gå att råda bot på ska bara komma på hur man gör...
Tack för alla goa kommentarer jag får, men det är inte jag som har myntat uttrycker turbopyssel, det har jag fått från Tidsmästarinnan, kolla in hennes blogg, inte dum alls!!

Visar lite bilder från kökshyllorna idag, gamla flaskor, en gammal loppad mortel och en liten plåtburk jag fått av min bror och hans fru. De gav den till mig, bara så där, för att de båda tydligen hade tyckt att det stod Anna på den...snällt, jag blev jätteglad, visst är den söt?!

Nu har jag hunnit pyssla 2 adventsljusstakar, bara en kvar alltså som jag har tänkt göra. Idag blir det nog också pepparkakehusbygge skulle jag tro, och jo, vi är dåliga människor som köper färdig byggsats, det är ju själva pysslandet med huset som är det roliga enligt oss inte det andra...
Hur gör ni? Eget eller köpt?
Kram kram Anna

14 kommentarer:

Tina sa...

Jisses, har du redan hunnit till pepparkaksbygget! Här slappas det just nu men ska pysslas om en liten stund.
Jag är ju flasktokig och gillar dina fina!

kram o trevlig helg

It's me sa...

Happy weekend darling.............♥.. ♥... ♥....

Smultronlycka sa...

Hej hej Anna!!

Hoppas allt är bra med dig!

Så fin plåtburk du fick!
Man blir så glad när nån tänker på en sådär :)

Vad mysigt med pepparkakshusbygge!!
Du hinner greja och dona så mycket :)
Jag gjorde nyss ett inlägg om egengjorda adventslyktor :)
Jag hade lite egentid häromdan.
Jag var ledig och A var på dagis.
Jag jobbar 75% och ibland kommer A vara på dagis fastän jag är ledig.
Annars blir det ingen kontinuitet (konstigt ord!!) för honom...
Man är ju inte bortskämd med egentid precis :)

Hur är det med din lillkille?
Trivs han på dagis?

Du undrade hur vi har det på Timta!
Det är neddragningar där som överallt annars så det har blivit mer att göra..
Eller mindre tid för det som behövs göras..
Men jag trivs bra.
Saknar inte att halka runt i bil på hemtjänsten!
Jag trivs bättre att jobba på ett boende..

Ha det gott!
Kram Anna

Anonym sa...

Så fint det blev på hyllorna! En sådan mortel fick jag av svärmor för länge sedan. Packade upp den först när vi flyttade in här i somras och började faktiskt använda den! Nu kan jag inte vara utan den i matlagningen.
Ha en fin dag!
Kram Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är inte lätt att fota nu. Man får försöka ta lite bilder på helgen, på dagtid, då det åtminstone är ljusare än på kvällen,men det räcker ändå inte till ordentligt
Kram
Marie

kråke sa...

Härliga ting på hyllan:)) Har inte byggt pepparkakshus än men det blir definitivt färdigköpt deg...nån måtta får det vara;))

Kram på dig och trevlig helg

kråke

Elsa och Helena sa...

Tack för din kommentar, ja visst är det svårt att fota nu men jag tycker dina bilder är hur fina som helst!!
KRAM Helena

Vintage House sa...

Hej
så vackra ting du har på hyllorna gamla flaskor är kanon....
kul att du har hunnit pyssla lite jag hann med en krans....
ha nu en mysig helg!
kram
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

En krans har jag hunnit med...sen har jag möblerat om lite och har lite idéer i huvudet...

Jag gillar alla fina saker du har på hyllan. Jag har en likadan mortel, men stöten är av, därför använder jag morteln till blommor istället=)

Önskar dig en fin helg!
Kram,
Regina

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

Nice collection of glass bottles you show here!
Love from Toronto, Canada,

Mariette

Katta sa...

Gillar verkligen de där små flaskorna och morteln. Nej gillar man att fota i bra naturligt ljus så är den här tiden på året inget vidare man får aldrig riktigt till det som man vill. Ha en bra helg, kram Katta

Lilla huset på prärien sa...

Men herregud!! Gör du redan pepparkakshus?? Jag tror att jag smäller av. Jag har inte börjat med någonting just. Nu fick jag eld i baken... kanske dags med lite pepparkakor och hyacinter i veckan...

Puh!

Kram Jenny

Helena - ullvi32 sa...

Du är inte ensam om det här med att fota i bra ljus, det är mörkt när man ska till jobbet och mörkt när man ska hem..
Men jöss vad du julförbereder, ute i god tid du :)
Pepparkakshus har vi aldrig gett oss in på men kanske i år?!
Blev av med min mobil igår så vi får väl maila och se hur det blir på måndag!?
Kraaam Helena

Viola sa...

Tycker dina bilder är jättefina :) en bra hjälp är ju picnik...har den sidan alltid som hjälpreda när det gäller att redigera dåliga bilder :) ha en fortsatt skön helg, kram