måndag 7 november 2011

På mookåpan

 Hej Alla Goa!
Tack för alla snälla kommentarer de värmer ska ni veta! Kul att så många nya hittar hit också, välkomna ni med!
I dag fyller vår lillebror 2 år! Han har naturligtvis fått paket och smaka tårta och oj vad han tyckte det var gott! Mammas lille pojke är gottegris precis som jag hihihi.
 Ni blir väl snart trötta på allt mitt tjat om min mormors föräldrahem men här kommer ännu lite skatter jag funnit där! Det lilla fatet på översta bilden är så sött tycker jag och det blev ju nästan som en liten lampett när jag ställde den bakom ljusglaset, blev himla fint sken också tycker jag.
De här kockum locken kommer där i från också, den blå varianten visste jag inte ens att den fanns innan jag hittade den, mellan storleken har jag loppat för ett par år sedan för en femma, pris heeeelt enligt min lilla plånbok.
Sedan vill jag tacka för all hjälp med att få större bilder här på bloggen, när man som jag inte ens visste hur man fick bilderna från kameran till datorn när jag började blogga för 3 år sedan så tycker jag ändå att jag kommit långt vad gäller tekniken och det är mycket tack vare er!!! (nu ska jag försöka skriva på engelska tala gärna om om jag stavat fel så jag kan rätta till det i så fall) And A verry special Tank you to Mariette, she send me a kind kind email whith a picture, and i realized thate i still hade the old verision of blogger i was verry nervous to change it but now i have.
Om ni inte har besökt hennes blogg så gör det hon är hur go som helst!

19 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt med gamla grejer. Och speciellt med sådana som man har anknytning till... de får ett mervärde än andra saker.
Kram
Marie

Sallys hus sa...

åå grattis till lilla gottegrisen...mysigt med en
2-åring i huset..;)
du bara fortsätter visa skatter från mormor du...åå så fint!
Kram Katarina

Vintage House sa...

Hej
Ja här har vi gottat helg helgen:)
fina ting du har haft med dig hem och ett grattis till lillgodingen..
kram
sandra

Livsnjutaren sa...

Så vackert med gamla saker. Visst är det roligt att fixa och pynta när man har lite av det där extra att ta till. Kram/Fia.

Anna sa...

Hej !!

älskar kockum grejer, har flera saker själv, hink, en våg mm..
Ha de bäst !!

Kramar

promenader på landet sa...

Jättefina saker du har från din mormor, alltid roligt med gamla saker från personer man känner! Må så gott kram Maria

Dagar hos mig sa...

Gamla saker är alltid roligt och är det dessutom arvegods, blir sakerna extra kära. Kul att se!

Katta sa...

Hipp hipp hurra för din lille kille i dag!! Jag känner igen det där när man började blogga jag visste inte heller hur man förde över bilder osv och nu har man lärt sig massor om data bara för man gör det på ett roligt sätt. Ha en bra vecka, kram Katta

Tina sa...

Grattis till lillkillen!
Det här med bloggen kan strula som bara den ibland, värst är det när man inte kan rå för det själv, tycker jag. Blogger kan ofta vara en pina..

kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!

Ja, kanske blir det lite eldat iallafall när kylan kommer. Och vem vet kanske jag blir frusen igen :)

Hoppas du får en fin dag! Grattis till lillebror.. Kram från mig!

Ett ögonblick sa...

Vilken skatt Du har!!
Lite härligt lyxigt att leta i den då och då:) Brickan bakom ljuset blev superfin!!

Ha en härlig dag!
kram lisamaja

Penseldraget sa...

Tack anna ja de va verkligen en lyckad helg ;) Grattis till din lilla kille och hoppas de är bra med dig .
kram pia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hipp Hurra för Lillebror !!
Va massa fina fynd du hittat , vilka skatter !!
Kraam/Lotta

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilka fina skatter!!!!
Och grattis till lilla killen
Ha det fint kram Tina

Stina sa...

Det är ju kul när man hittar så där fina saker från släkten.:-) Kram Stina

kråke sa...

Så fint och roligt med gamla saker:))

kram på dig..

kråke

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Takker for din kommentar ja det er frygtelig at skulle opleve nogen har hacket ens blog.Kan jeg få dig til at ændre mit navn fra Himmelskesysler til Stjernesysler i din blogliste også lige give mig en besked tilbage på min blog om du kan se mit sidste indlæg fra idag.KNUS Else

Lilla Majken sa...

Grattis till lillebror! Det är så mysigt, min lilla skrutta fyller 2 år i januari. Du visar så mycket fint.

Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina lock, blått är inte ofta man ser. Och så fint fat, du har mycket fint från din mormor. Modigt och ändra bloggen, jag är lite feg när det gäller sånt. Sonen säger alltid, morsan tryck för fa.n inte på några knappar som du inte vet vad det är...då är det han som får fixa efteråt!
Kramar
AnnaMaria