måndag 12 mars 2012

Ljushållare
















Hej Alla Goa!!
Av gamla propphållare, från proppskåpet som  fortfarande fanns kvar i mormors föräldrahem, har det blivit ljushållare. Har inte ändrat på dem ett enda dugg, ljusen passade perfekt!
Nu har jag dem på betongskivan som sitter på det gamla symaskinsunderredet vi har därifrån, jag gillar verkligen när man kan ta till vara på saker och hitta nya sätt att använda dem på.


 
Men, min stackars pappa undrade allt vad det tog åt mig, när jag gav till glädjetjutet över att vi hittade det gamla proppskåpet...sen skakade han på huvudet och sa "ja, du har dina ideer du"....

Vi får väl se vad han och mamma säger när de kommer hit nästa gång och ser vår nya lampa och gardinerna jag har sytt, det får Ni se en annan gång. 
Kram kram Anna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så snygga de är! Kul med återanvändning. Jag går just nu och spanar på gamla keramikfästen på elstolpar som ligger nedtagna utanför vårt hus, undrar om man kan göra något snyggt med dem... Fortsättning följer!

Kram Susanne

Anna sa...

Hej vännen !!

åh va kreativ du är, det har jag aldrig kommit på ;)
Förresten. hur gjorde du med toarullarna som man kunde så i, är det bara " klä " dom i tidningspapper??
Hoppas allt ä bra =)
Kramar

Anna sa...

Men så kreativt och läckert! Tummen upp för dig!

Ha en fin kväll!

Tidsmästarinnan sa...

Vad coolt Anna! Så snyggt med många i en grupp också.
Ja men ens släktingar förstår inte alla våra snilleblixtar ibland, så är det bara, hihihi!
Kram kram
Susanne

Draffin Bears sa...

Hi Anna,

So lovely when you can reuse and recycle, I love your new candle holders.

Have a happy week
Hugs
Carolyn

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev ju jättefint, det kommer din pappa och se också när han kommer. Härligt med kreativa människor som du.
Kramar
AnnaMaria

Mycket annat & lite betong sa...

Så snyggt! Kul idé!
Jag gillar också när man kan använda gamla saker på ett nytt sätt.

Trevlig torsdag!
Agneta

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Coolt!


Ja, dessa stackars pappor, de får stå ut med mycket "skrotprat" :-D

L