fredag 2 mars 2012

Barnens påverkan i inredningen















Hej Alla Goa!!
På en av våra kökshyllor står ett pussel som vår storsnygging har gjort i skolan, visst bryter det av fint till allt det gamla och ljusa?

Åååå tänk om man hade en kamera som inte tog så här suddiga bilder.   Vi får helt enkelt leka att den här bilden ska se lite vintage ut...hihihi.

Men skämt och sido, jag har hittat en kamera och nu vill jag ha era åsikter om ni har några om  Canon EOS 500D + EF-s 18-55 +75-300.
Nybörjare som jag är så vet jag tex inte vad de efterföljande siffrorna står för men det har väl med objektiven att göra gissar jag..

Hur är det med batteri, laddare och minneskort till såna här kameror? Följer de med eller räknas det som tillbehör? Och en sista fråga motljusskydd? Behöver man ett sånt?

Kram kram Anna

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hälsa storsnyggingen att han gjort en fint pussel, som också passar som prydnad. Angående kameran kan jag inte hjälpa dig, jag har en Canon men en "simplare" variant.
Ha en toppenhelg
Solig kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Jag har en Sony A580..men laddare och sådant får du väl med?
Till teleobjektivet följde ett motljusskydd med när jag köpte.
Minneskort köpte jag till, de går åt som smör i solsken..

Trevlig helg/Tina The Shed

It's me sa...

Hi Anna...that translator thing do not work ...so sad for me...happy weekend...love from Ria...xxx...

Unknown sa...

Vilket fint pussel!

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med kameran...

Ha en fin helg

Kram Linda

Vintage House sa...

Hej
härligt med pusslet.....
jag har en canon 550 D batteri och laddare följde med vet jag minneskort har vi köpt till några stycken..
Vet att vårt objektiv är inget superobjektiv önskar mig ett nytt....
Önskar dig en fantastiskt helg och hoppas på massa sol...
kram
sandra

Anna sa...

Hej vännen !

Tyvärr kan inte jag heller hjälpa dej med kameran, jag tar mina bilder med en vanlig digitalkamera !

Hoppas du får en mysig helg
Kramar

Linda sa...

Hej Anna.
Jättfint pussel! =)
Jag har inte en Canon men väl en Nikon D 5000 någonting...laddare och batterier ingår skulle jag tro och 'vanligt' objektiv. Jag trodde att jag skulle kunna ta mycket 'närmare' foton än med min digitalkamera, men så är inte fallet. Den största skillnaden är skärpan - så mycket bättre...och man kan beskära fotona, vilket gör att man kan få bra 'närbilder' ändå :-) Minneskort köpte vi till ett större.
Ha en bra helg.
Kram Linda

mitt liv som jag sa...

Fint pussel. Kan inte heller tipsa om någon kamera men är på jakt efter en jag också!
Ha en riktigt bra helg! Kram Jennifer