onsdag 12 november 2008

Sista tidningen av ROSIE


Nu har det sista numret av ROSIE kommit.

Bilden i dag blir på omslaget från deras tidning,
kommer att sakna den tidningen galet mycket.


Tack förässten för de kommentarer som jag fått de värmer verkligen.

Kul med besökare trots att bloggen är så ny!

Tar emot alla tips om hur man rent tekniskt pysslar med en blogg.

Tex hur man gör för att få en nedräknare till jul, som jag såg att någon har.

Eller hur man gör när man vill länka till någon i själva inlägget.
Eller hur gör man när man vill länka en bild från någons blogg som tex har en tävling?

Ja, frågorna kan hålla på i det oändliga.
Tycker att det är jätte kul att se era bloggar ni är så duktiga allihopa!!!!!!

Ha det gött

//Anna

4 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå där anna, länkar din sida med!
är med ledsen för att rosie ska sluta, hoppas den kommer tillbaks!

till det där med länkning, när du har ett nytt inlägg framför dig så markerar du det som ska vara klickbart, sen är det en grön mojäng där i verktygsfältet som du trycker på, tada, bara skriva adress där så blir det du markerat den adresses dolt! om du vill länka en tävling brukar jag lägga det i högerspalten, tryck på layout och seddan, lägg til en ny gadget, scrolla till det står bild, bläddra fram den bilden du har sparat på din dator, där finns med en länkrad, där skriver du adressen där tävlingen är, då bblir bilden klickbar och leder dit! sen kan du ju skriva nåt som rubrik! det där med nedräknare, vet jag inte, brukar vara så att man kan klicka på den där du fann den och där hämta en javakod som du med lägger som en ny gadget i högerspalt, då under koder ellr java...nåt och tada, så funkar det med! fråga om det är nåt med gumman, det är klurigt, kännde precis som du i börjann, nu har jag blivt så modig så jag har gett mig in på att ändra i htmlkoderna, hihi!

oj sååååå långt...varmkram lotten

Brunkullan sa...

Hej! Tack för din kommentar:)
Om du vill ha julräknaren går du in på min blogg och klickar på räknaren. Då kommer du direkt till sidan där man kan välja hur den ska se ut! Det finns massor av dem!
Sen kopierar du den kod som hör till det motiv du vill ha.
Gå in under anpassa på din egen blogg och välj ny gadget "HTML". Där klistrar du in din kod och sparar.
Flytta sen din gadget dit du vill ha den. Jag har lagt den under min rubrikrad:)
Spara ändringar och visa sen blogg.
Nu ska det fungera:)
Ligger den inte där, prova att uppdatera så poppar den kanske upp!

Lycka till:)

Susanne

Anonym sa...

Vilken fin lykta jag ser här till höger, va gulligt skrivet. KRAAM!

MiaMaria sa...

Hej!

Och tack för din kommentar hos mig...Välkommen i bloggriket!!!

Det är så vacket med mossa...

HA´nu en bra helg!
MiaMaria