tisdag 6 december 2011

Julradio






















Hej Alla Goa!
Den här radion fick jag av min man på mors dag om hur det gick till kan ni läsa här.  Jag är så glad för att jag fick den, den används flitigt och har samma batterier fortfarande som vi satte i då i maj, skönt för då slipper vi ju den fula sladden. Den känns kanske liiite somrig nu till jul dock....





















Men så fick jag en ide, minns ni Karl-Bertil Johnssons Julafton som brukar gå på julafton på tv?
I en sekvens så sitter hans lillasyster på golvet med en radio och vips så har hon slagit in den i presentpapper, så som ni ser så har jag gjort samma sak med min radio och visst vart den lite juligare, ett turbopyssel helt i min kategori, billigt, snabbt och enkelt.
Nu ska jag i väg och hämta min traderavinst, en gammal luciakrona, blir det bara lite bättre fotoljus någon dag så ska ni få se den jag lovar.
Kram kram Anna

13 kommentarer:

Sallys hus sa...

Ååå har du en sån!! En sån skulle jag med vilja ha vid vår pool i sommar...;)
Haha...vad rolig du är! det där var ju ett alldeles utomordentligt bra och lagom pyssel..;)
Hoppas bara du lämnade öppet vid knapparna...fniss...det blir ju så jobbigt annars om du måste öppna paket varje gång du ska sätta på radion.
Lyckliga du som hittat en luciakrona....jag skulle också vilja få tag på en..;)
kram o ha en fin kväll!
Katarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad du är fiffig, nu har du en jättefin julradio. Och lyckost som budat hem en lussekrona, dom som är så fina.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Väldigt smart, jag köpte en likadan i somras fast vit. Men den är inte riktigt vit i galonen utan skiftar i rosa..får nog också sy ett överdrag!

kram

Tre Tanter sa...

Det var en julig radio du har i din ägo :) vad fiffigt, har samma fast men är beige, ha en skön kväll hälsar 3 tanter

rosvikslyckan sa...

Det var smart:) Billigt, snabbt och enkelt det är min melodi det:)Jag önskar mig en sån i julklapp, snälla tomten du hör väl;)

kram

It's me sa...

Hhahahaha!! great idea !!...love Ria...xxx..

Vintage House sa...

Hej
Det blev kanon och härligt att lyssan på radio..
JAg brukar ha datorn och lyssna på P4 julkanal Bjällerklang...
kram
sandra

gamla skolan sa...

Det var kreativt !! Och ett perfekt sätt , ( blir ljudet lika bra ? )
Passar iallafall bättre in nu.
Åh ! En gammal luciakrona , du får visa sen .
Kramar // Susanne ♥

Anna sa...

Hej Anna !!
Va fiffigt, tycker det blev jättebra !!

KRAMAR

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilken bra ide blev så fin!!
Så juligt
Ha det fint kram Tina

Draffin Bears sa...

Hi Anna,

Your radio is lovely, so pretty.

Happy weekend
Hugs
Carolyn

Anonym sa...

Så fiffig du är! Den blev ju ursöt! Mycket charmigare än Iphonedockan som vi har som köksradio...
Ha en fin helg!
Kramen Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

hihii! Jag har ju en likadan radio, så jag kanske ska ta och slå in den jag också... Kul :))
Kram
Marie