söndag 4 december 2011

Andra advent

 Hej Alla Goa!
Andra advent idag, julstämningen börjar verkligen att smyga sig på. Julskivorna går varma här hemma mest hela tiden.
Maken bakade lussekatter med barnen igår, storasyster var jätteduktig på att forma till den till fina katter.
 Idag visar jag min absoluta favorit julsak, nämligen en gammal elektrisk adventsljusstake som gjort sitt som sådan och nu får ha levande ljus i stället som man ju faktiskt hade det förr innan de elektriska kom.
Ett jättebra återanvändningstips, för visst är det alltid någon adventsljusstake som man inte får att fungera och i stället för att kasta den så kommer den ju till användning.
Zinkhusen har också fått komma fram, har blivit en liten by av dem nu, visst blir det mysigt?
Syns det att jag gillar att tända ljus? Är väl inte ensam om det har jag förstått här i blogglandia.

Ser förresten att jag har fått flera nya följare, vad kul!!! Blir så glad när ni hittar hit till min lilla blogg, era söta kommentarer gör mig alltid så glad så glad.
Ha nu en toppen söndag.
Kram kram Anna

11 kommentarer:

gamla skolan sa...

Nej ! Du är verkligen inte ensam om att vilja tända massor med ljus !! Ser mysig ut !
Du undrade om vaxat papper ? Jag har köpt mitt i blomsteraffär , men jag fick fråga , för det fanns bara bakom disk . Lycka till !
Kramar // Susanne ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med tre stakar på rad, och levande ljus är ju så fint. Du har fått härlig adventsstämning hos dig.
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Hej
Så mysigt du har gjort det och vackert med alla stakar och tända ljus är bara så underbart....
hoppas du hittar vaxat papper annars hör med Marie vita ranunkler om du kan köpa av henne
kram
sandra

Smultronlycka sa...

Hej Anna!

Åå så juligt och fint du har :)
Zinkhusen är sååå fina!!

Hoppas du haft en härlig helg!

Kram Anna

Vita rosor och förgätmigej sa...

Du har så otroligt mysigt i ditt hus Anna! Och du den där ostbrickan var mer än trevlig att titta på! ;)

Kram/ Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, ljus går det verkligen åt i mängder... Och jag ser att det gör det även hos dig :))
Kram
Marie

Tina sa...

Jag får vaxat papper att fisknissen hemma, oanvända förståss.
Han tyckte jag var lite konstig första gången jag frågade men sen fattade han galoppen! Men så länge jag äter fisk så är han nöjd, he he.
Så fin du har gjort staken, fiffigt!

Kramen

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

What a lovely display for Advent. Those candle holders are so pretty. Would love them for myself too.
Have a great week ahead,
Love to you,

Mariette

Anna sa...

Hej vännen !! =)

Vilken helt ljuvlig underbar by har du, är oxså stöllig i zinkhus, har 13 stycken :P Hoppas allt ä bra !!

Kramar

Sallys hus sa...

å så mysigt!
Vilket bra tips!
de söta zinkhuen skulle gärna få bo hos mig!
kram Katarina

becca sa...

Hejsan!
Så fint du gjort, smart att återvinna ljusstaken men jag skulle aldrig våga ha manschetter på, livrädd att jag skulle glömma bort dom.
Ha en bra dag, kram Rebecca.