måndag 31 oktober 2011

Kaffekoppar.

Hej Alla Goa!
Vad rastlös jag bli av att bara vara i soffan hela tiden, uttråkad som bara den.
Jag har inte tid att vara sjuk det finns så mycket jag vill pyssla med. Hela garaget är ju fullt av saker från mormors föräldrahem som bara väntar på att göras i ordning. En del mer än andra, vissa ska bara skrubbas med såpa, andra ska lagas lite osv.

Men men det blir när det blir. Små granar ska plockas också förra året kom första snön 8 november dagen efter lillebror hade fyllt 1 år och då hade vi tur för vi var ute och plockade dagen före han fyllde. Nu i år fyller han nästa måndag och hur jag ska hinna innan dess det vet jag inte för nästa helg jobbar jag...

Sedan har jag en fråga: hur får ni större bilder i era inlägg, mina är alltid så små och nuttiga, den här bilden har jag testat att gå in i htmlkoderna och ändrat men jag vet inte om det blev bra eller om det ens syns. Så snälla lite goda råd tas tacksamt emot!
Kram kram
Anna

8 kommentarer:

Blandet-landhandel.dk sa...

Det ser fint ud!

GOD bedring :-)

Kh Katinka

lavendel mio sa...

Hei
Så mange fine kopper!
Når du har lastet opp bildene til innlegget, trykker du nede på bildet, der står det hvor stort du vil ha bildet...litt vanskelig å forklare, så du får prøve deg frem:)
Ha en fin dag , klem Hanne

Tina sa...

Åh, sådana koppar har mamma i sitt skåp..de är så söta!
Jag gör som ovan bloggvän, hoppas du får det att funka med bilderna!

kram

Blåbär och Mjölk sa...

Heej kära Anna! Tusen tack för kommentaren inne hos mig. Visst är tjejen duktig på att göra tårtor!! :)

Men så sööta koppar du har där i lådan. Som också är jättefin!
Förstår att det är lite frustrerande att ligga ljuk när det finns annat att göra...

Du verkar ha fått ordning på dina bilder bra! Detta kort i ditt inlägg går jättefint att förstora. Du är duktig du vännen som kan gå in i HTML-koden och ändra. Som en riktig datahacker! Hihi!! Jag vågar inte göra det. Inne på min blogg så förstoras bilderna automatiskt när någon klickar på dem..kanske det beror på vilken mall man har..??

Hoppas du kryar på dig snart Anna, så hörs vi igen! Stor KRAM till dig.

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

About your question about the photos on blogger, I have emailed you a reply.
Those cups and saucers are lovely.
You cannot sit idle, you always must do something it looks like...
Love to you,

Mariette

Skogslyckan sa...

Tack för värmande kommentar om min oktober dukning, kul du gillade den och att du hittade in till mig.
Kram Pia

Blåbär och Mjölk sa...

Hej igen! Ja men då förstår jag vad du menar. :) Håller med dig om att det är jättesnyggt med stora bilder i själva blogginlägget. Jag vet dock inte hur man gör. Men har du besökt fixa och trixa någon gång? Där finns säkert det du vill veta. Bara att titta in där och söka dig fram bland alla tipps som finns. :)
Lycka till! Här kommer adressen dit.
http://fixa-din.blogspot.com/

Kram igen!

Crinoline sa...

Hei,Anna. Søte kopper du viser i dag. Jeg kan forklare hvordan jeg får store bilder i bloggen. Tror min bredde på bloggen er 1100 piksler.Har blant annet tre kolonner. Slik gjorde jeg:
Klikk "Innstillinger"
Klikk "Grunnleggende"
Nederst på siden finner du "Velg redigeringsprogram."
Velg "Oppdatert redigeringsprogram."
Så skriver du innlegg og velger bilder du vil bruke.
Trykk på bildene og velg "Ekstra stor."
Er usikker på om du må utvide bloggen,men du får prøve deg frem. Dette synes jeg var mye lettere enn html redigering.Klem