onsdag 19 oktober 2011

Margarinlådor

Hej Alla goa!
Nu har vi varit hemma i några dagar och vi börjar komma i kapp med tvätthögen....i går kom mina föräldrar med en släpkärra med saker från mormors föräldrahem, jättekul att få hit så mycket på en gång, men det finns en anledning och det är att det lilla torpet ska säljas. Jag kommer verkligen att sakna utflykterna dit och vart ska jag nu hitta så roliga skatter?
Det är en era som är slut och jag kommer sakna det gamla rucklet till hus, tyvärr glömde jag ta kort på den fallfärdiga byggnaden. Så istället blir det lite bilder på några margarinlådor som kommer där i från. Lite extra kul med fraktgodslappen med min mormors pappas namn på.
Dessa huserar nu på våra kökshyllor.
Ha en bra onsdag.
Kram Anna

14 kommentarer:

gamla skolan sa...

Vilka fina gamla trälådor , extra kul att dom har mormors och morfars historia !!
Kramar // Susanne ♥

Ett ögonblick sa...

Vilken skatt Du har fått!! och det är ju underbart att en detalj som fraktsedeln finns kvar, vilken härlig historia...

Ha en Fin Dag!
kram lisamaja

Vintage House sa...

Hej
De är så läckra dessa gamla lådor:)
kul att spara lite efter hemmet...
tack för dina fina ord!
fin onsdag på dig
kram
sandra

Sallys hus sa...

Hej hej!
Vilka fina lådor!! De betyder ju så mycket mer när de kommer från den egna släkten också och tänk att ettiketten har fått sitta kvar orörd i alla dessa år...
En riktig skatt!
kram Katarina

Anna sa...

Hej !
Oj vilka fina lådor, såna är jag oxså på jakt efter =)

Ha de bäst !!!

Kramar

Vi i Villa Ville kulla sa...

Vilka härliga robusta margarinlådor vilken ära att få ta hand om dom och va kul att ha mormor och morfars namn på...
Ha en bra dag...
Kramkram Lotta

Tidsmästarinnan sa...

Hej Annavännen,
vad fint att ni har en del minnen kvar nu iallafall, jag förstår hur du känner. Kanske det kommer andra smultronställen till er familj längre fram.

Kram på dig!
Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gissar att det var mycket fint på den kärran, trälådor är ju så fint. Och så användbara till allt möjligt. Förstår att du kommer sakna mormors föräldrahem också.
Kramar
AnnaMaria

Vita rosor och förgätmigej sa...

Men heeeelt otroligt vilka lådor som fanns där! Man kan riktigt känna historiens vingslag när man till och med kan se fraktlappen... :0)

Julgodis låter ju som en suverän idé! Det gör vi och klart vi ska ses nästa vecka! Jobba inte ihjäl dig gumman. ;0)

Kram/ Anna

Smultronlycka sa...

Hej Anna!

Hoppas allt är bra med dig!

Ååå jag älskar gamla lådor av alla dess slag :)
Så charmigt att fraktlappen satt kvar.
Jag köpte en låda på loppis i Idre och på den satt en sån lapp kvar,kul!

Ja det är alltid kul med prylar som kommer från släktingar.
Det är som du säger man kan hitta riktiga skatter på såna ställen :)

Jag blir kvar på timta till augusti i alla fall så får vi se om det blir förlängt och så..
I framtiden skulle jag vilja plugga men vet inte till vad..
Lite trött på vårdyrket..

Ha det gott så hörs vi!
Kram Anna

Viola sa...

Vilka härliga gamla lådor, vad roligt att dom kommer från din mormors hem...ha en skön helg, kram

Mariette's Back to Basics sa...

Dearest Anna,

What a treasure from your ancestors! Special margarine boxes from a time past.

Love to you,
Mariette

Unknown sa...

Vilka härliga margarinlådor och så charmigt att fraktgodslappen sitter fortfarande kvar.
Önskar dig en mycket fin helg!
Kram kram
Nelya

Blåbär och Mjölk sa...

Tassar in efter midnatt för att säga heeej vännen! :) Hur har du det?? Länge sedan sist jag visade livstecken här ute i bloggvärlden. Jag hinner liskom inte med numera. Livet rusar i 200. Ja du vet säkert hur det kan vara. :)

Älskar sådana lådor!!! Har önskat mig så länge. Men hittar aldrig någon. JO! En sockerlåda fann jag på loppis. Ena sidan var dock målad i gul färg. Som jag inte vet hur jag ska få bort..? Vet du hur jag kan ta bort målarfärg på en sockerlåda utan att förstöra den?

Hoppas du har en trevlig helg!
Natt kramen till dig! /Åsa.