tisdag 17 april 2012

Gula ärtor














Hej Alla Goa!!
För ett tag sedan sådde vi vanliga gula ärtor här hemma och det är helt otroligt vilken växtkraft de har! På bara några dagar hade de börjat spira och växa och det av ärtor som man igentligen ska koka ärtsoppa på, amazing!!













Här hemma händer det så mycket just nu att jag nästan inte hänger med och till på köpet har jag nu åkt på en dunderförkylning, så det har inte varit tid för bloggen helt enkelt, tråkigt tycker jag man blir samtidigt så glad över alla goa kommentarer som jag får här av er!!

Nä, nu ska jag vila igen.

Kram kram Anna

8 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Snyggt och jättegott med ärtskott. Kram Pia

Draffin Bears sa...

Hi Anna,

How neat the little pea sprouts are, and your photos.
Hope that you have a lovely week

Hugs
Carolyn

Anonym sa...

Ärtskott är läckra både på bild och att äta! när du skördat dem inne en 2-3 gånger kan du plantera ut dem så får du växande sockerärtor. Smaskens!
Krya på dig och kram!
Susanne

Sallys hus sa...

Hej hej!

Nämen va mysigt!! vad gör man med dem sen? Går de att äta? eller har man dem bara till fint?

Såååå fina lampor ni fixat....å vist är det bra med en handyman i varje hus...;)
Kram Katarina

Tina sa...

Jisses, så häftigt!
Jag fattar nada om det här med mylla och så, impad!

Kram Tina

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Anna,

What a genius idea for letting those peas sprout!
Hope your cold is going down soon. Wishing you well and stay warm and relaxed.
Love,

Mariette

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Men va fränt! Måste provas :-D

Krya på dig!
Lina

Anna sa...

Hej vännen !

va fint och ett sånt fat har jag oxå, så nu ska det sås ;)
Hoppas du mår bättre !
Massa kramar