fredag 2 oktober 2009

Kundvagn!

Hej alla goa!
Tack för alla stöttande kommentarer efter förra inlägget, ska försöka att inte gnälla så mycket idag...Bilden över är min urgulliga lilla lökförvarare. Hittade denna i London för många år sedan och det var förälskelse vid första ögonkastet, hur man nu kan bli kär i en liten kundvagn....
Dessa söta små glasburkar med monogram på fick jag av mamma när de var här i somras. Hon sa att hon hade tänkt på mig när hon sett dessa och att det ju dessutom var rätt bokstav och att jag ju brukar gilla "konstiga" saker.
Vaddå konstiga???De är ju ursöta eller hur???Jag blev superglad i alla fall!
Så nu pryder de en av köksbänkarna och där gör de sig riktigt bra tycker jag.
Här får ni ytterligare en liten smygtitt på lillkickans rum. Saker går ju inte så fort här hemma när jag inte orkar på samma vis som vanligt och min man får ju då lite mer att göra här hemma. Men nu har nog allt som vi tänkt få upp för tillfället kommit upp så nu ska jag bara fota i hennes rum så ska ni få se hur mysigt hon har fått det.
Jag blev sjukskriven och har nu varit hemma i 2 veckor och på måndag börjar havandeskapspenningen och på tisdag fyller sonen 11, men jag tar det lugnt och ska börja packa inför älgjakten som kommer veckan efter det.
Kram på er alla!!!
Anna

30 kommentarer:

Hanna sa...

Vad mysigt det såg ut i lillkickans rum!
Glasburkshattarna va ju urgulliga!! Vilken snäll mamma som köpt så fina till dig :)

Ha d riktigt skönt i helgen!
Kram Hanna

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har. Kundvagnen är urgullig hadde en liknande lite större innan kära maken städade då åker allt i soppen. kram marie

Sjabbig men chic sa...

Ja, burkarna är ursöta och kundvagnen gillar jag skarpt!

kram Lisa

Änglarnas hus sa...

Inte alls konstiga burkar..Jättecharmiga.. Ha det gott och ta hand om dig nu!!

Kraam Sanne!

Maggi sa...

Hepatos ja...Jag förstår att du är desperat - för det blir man! Jag hade hepatos med lillungen, fick det ganska sent någongåni vecka 34. Jag fick någon salva utskriven (lite som kylgel men ändå inte) men mig hjälpte den inte nämnvärt. Kom på ett knep som lindrade för stunden: jag duschade med ett massagemunstycke, det "bedövade" klådan för en liten stund. Det var tal om någon form av medicin som man kunde ta invärtes, men i och med att det kunde ta flere veckor innan den skulle börja verka så kändes det inte som ett alternativ för mig. I och med hepatosen så skulle man inte låta mig gå över 38 veckor. Efter v 36 blev det dagliga kontroller på sjukhuset, men inte heller där hade de något som direkt hjälpte (tyvärr). Däremot övergick jag helt och hållet till vegetarisk kost, tänkte att det skulle belasta levern mindre och det hjälpte kanske lite, för åtminstone blev inte klådan värre de sista veckorna, vilket jag förstått att den kan göra. Men det kan bara ha varit inbillning? Men man vill ju testa på allt som bara hjälper ens lite! Jag älskade nog mina skurborstar som jag satt och masserade fötterna på. Som sagt, ingen hjälp direkt, men lindring för stunden! Lillungen kom till världen en dag innan jag hade inbokad tid för igångsättning v 38. Hoppas du får något som hjälper, det är ju 11 år sedan min hepatos, så man skulle tro att det finns mera hjälp att få nu. Sköt om dig, och lillamagen:)
Varm kram,
M

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt kunvagn .Kanonläcker.Vilka gulliga hättor hur gulliga som helst.Ha en härlig helg kramizar ~~~~RITA~~~~-

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbar blogg du har, kundvagnen var ju läcker. Ha en underbar helg.
KRam Tesan

Thorins Trädgård sa...

Hallå Anna, vilka fina lock på burkarna! Underbart söta, likaså din kundvagn. Förstår att du inte kunde motstå denna. När löken är slut, fyll den med polkagrisrandigt godis!

Penseldraget sa...

hej anna
burkarna är ju helt ljuvliga...förstår du blev glad.Fint de ser ut i lillans rum ska bli kul att se resten sen =)
ha en skön helg
kram pia

Lilla huset på prärien sa...

Hej Anna!

Jag läste precis ditt förra inlägg också - din stackare! Usch att ha det så jobbigt när man väntar barn. Vi får hoppas att det går över fort och att du klarar av det. Ta det lugnt bara och ta vara på dig!

Kram Jenny

P.S. Jobbar med rekrytering och headhunting. D.S.

promenader på landet sa...

Vilka jätesöta burkar helt i min smak! Ha en riktigt skön helg! Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så nu bär det av till Värmland snart, här är regn och rusk nu. Var på loppis förut idag, det var jättekallt. Jag tycker lockhättorna är ursöta, och lilla kundvagnen var så gullig.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Kanske det känns bättre nu när du kan ta det lugnare och inte behöver tänka på att orka jobba också?
Det blir nog bra till slut i dotterns rum!

lottens vita och gröna sa...

hej vännen! hoppas du känner dig bättre!!! vilken söt liten vagn, inte svårt allas att kära ner sig i, hihi!

må väl! varmkram lotten

Hannis sa...

Vilken söt vagn!
Och vilka fina burkar!!
Vackert med monogrammet.

Hoppas att du snart ska må bättre och bara kunna koppla av!

Kram Hannis

Viola sa...

Så mkt rart du visar idag...burkarna ljuvliga, hoppas helgen är skön, kramen

Interiörboden sa...

Hej Anna!!

Åhh, vilken söt kundvagn...jätte fín att förvara lök i :)
Och dessa underbara burkar med ett sååå fint monogram på...de var ju sååå fina!
Och passande med monogramet :)

Ja, mycket fint kommer in i butiken hela tiden...nytt varje vecka :)

Ha en jätte bra söndag vännen!!
Kramar Sandra

Vit Gladiolus sa...

Hiiii en sådan lökvagn har jag med!!!!
Fina burkar!!!
:=)

Kraaaaam

Syster vit sa...

Jätte söta glas....inte konstigt alls. Om man hade en symaskin som kunde de där med monogram.....vad mycket man skulle kunna göra....eller förhand så klart.

Kram
Marina

Sari sa...

Vad skönt för dig att få vara hemma och ta det lugnt nu när du inte mått så bra! Hoppas du känner dig bättre!

Jättegullig lökvagn!
Vad omtänksamt av din mamma att köpa de söta burkarna till dig. Hon har koll på vad du gillar!

Ha det så bra! Sköt om dig!
Kram Sari

Maggi sa...

Hej, måste passa på och kommentera mellam höststormarna, var utan nätkontakt i några dagar efter den förra och nu lär följande storm vara på kommande. Hoppas du får hjälp och/eller kommer på något knep som funkar! Tänker på dig, jag vet vad du går igenom...Stor kram!

Hanna sa...

Så söta små glasburkar du visar.
Hanna

Hem och Lycka sa...

Hihi, nä så söt kundvagn!

kram

Nyanser av vitt sa...

Burkarna är jättefina. Ha en fin vecka nu
Kram Agneta

AkH sa...

Så fint i lilltjejens rum. Kundvagnen, vilken rolig grej, har aldrig sett en sådan förut- passar ju perfekt till lökförvaring!
Det är väl okej att få skriva av sig ibland, när det känns tufft- jag kommer tillbaks till din blogg ändå! Ta hand om dig så bra du kan! Anna-Karin
livetharochnu-akh

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för hälsningen gulliga du. Hoppas allt är så bra som det kan med dig, förstår att du har det jättejobbigt.
Var rädd om dig gumman
Kramar
AnnaMaria

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Anna! Tusen tack för din rara kommentar inne hos mig. Det värmer fint i bröstet ska du veta. :)
Men himmel så sööööt din lilla kundvagn är då! Förstår precis att du blev förälskad i den.
Och burkarna du fick av mamma..MMMUMMA!!! Undra om man kan göra dessa fina "lock" själv månne?
Njee..jag kan inte brodera mer än vad jag lärde mig i skolan. Undra om det räcker. Skulle inte tro det, haha.
Hoppas, hoppas du får må lite, lite bättre nu.. Men jag kan tro att du har det jobbigt. Vad bra att du är sjukskriven ialla fall.
Nu ska jag och mannen mala älgkött! Kvarnen står redo på köksbordet. Härligt att få fylla upp den tomma frysen lite.
Lycka till med eran jakt!
Krya på dig och jag skickar en varm kram till dig Anna. / Åsa.

Britt sa...

Jättesöta burkar!

Du kanske kan passa på och njuta av att du inte måste göra allt, unna dig det. Lägg bara energi på det som känns bra och roligt om det går. Det är du värd

Kram britt

Karin Lindström sa...

Hej Anna!

Jag hoppas du mår bättre, men det kanske bara blir värre och värre! Det är inte alltid roligt att vänta barn, bara om man får vara pigg och vacker som en del har lyckan att bli. För de flesta andra är det nog ändå lite "jobbigt".

Ta väl hand om dig:)

Kramar
Karin

Maggi sa...

Hej, tänkte bara sticka mig in här och ge dig en stor styrkekram.M.