lördag 7 mars 2009

Fika!

Hej alla goa!!
Så var det helg igen, så fort veckorna går! Var tillbaka till jobbet i gårkväll för första gången sedan praktiken och oj vad saker hinner ändras när man är borta, men det var kul att träffa alla igen som vi går hem till. Med andledning av temat att tiden går så fort som jag började inlägget med i dag, så tänkte jag bjuda på lite lugna fika bilder i dag. I dessa kaffekoppar smakar kaffet verkligen himelskt!
Är nästan lite kär i dessa och brickan är också en stor favorit!
Den har så sött mönster tycker jag och jag blir på bra humör så fort jag ser denna lilla fågel.
Så min uppmaning till er är att gå ut och fika, det måste inte vara 20 grader och sol, ni vet det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder, heter det ju.
Det går alldeles utmärkt att fika med täckjackan på och något mjukt och varmt att sitta på!
Dagen idag känns nästan som om den vore tagen ur Alfons Åberg, för precis som i en av böckerna om honom så har vi på förmiddagen handlat, städat, mannen har tagit sin första(korta) tur med motorcykeln, skåp har blivit rensade ett antal tvätt maskiner är körda!
En mysig fika stund mitt på dagen och sedan har vi bara mysat! Nu har mannen åkt iväg för att träna och jag ska till att sätta på bastun, så vi hinner innan kvällsmat och MELODIFESTIVALEN!
Nå, vad tror ni? Vilka går vidare i kväll?
Jag hoppas på Sarah Dawn Finer även BWO är himla bra eller rättare sagt Martin Rolinskiey (säkert felstavat) är himla bra!!! När jag hörde den låten på radion härromdagen så tog det en stund innan jag fattade att det facktiskt var BWO och den var så mycket mycket bättre utan de konstiga scenkläderna som de hade för då verkligen hörde och koncentrerade jag mig på låten, fick gåshud.....För visst kan det vara så ibland att scenutstyrslar kan stjälpa eller hjälpa en låt eller ett framförande?
Oj då ! Ska visst inte gå in på ämnet melodifestivlaen har en tendens att bli långrandig då....
Ha det gött
Kram kram Anna

34 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Vackra koppar och mys med fika ute.
Ikväll blir det Mello för hela slanten. Röstar på Lili och Sussie
och Sarah.
Kram Åsa

Home No.1 sa...

Ja jag har ingen direkt favorit men ett flertal som jag gillar sådär...ha en fin bastukväll!
kram Annica.

♥ Pia... sa...

Hejsan..ja du så sant som du säger..det behöver inte vara sol och 20 grader varmt:)...kanske man skulle pälsa på sejn och ta en fika ute...fast då tror nog grannarna mina .nu har hon fått fnatt..det är ganska gråkallt idag nämligen..haha..men tanken är inte främmande precis....söt kopp..förstår at fikat smakar bra iden..ha en trevlig helög..PIA

Frida sa...

Hej!
Vilken söt kaffekopp den ser god ut att dricka ur.
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Unknown sa...

Hejsan!
Vilka fina koppar - kaffet blir alltid godare när man dricker ur fina koppar.
Du har ju hyelt rätt, klart man ska sitta ute å fika! Har precis städat på vår veranda på framsidan. Tänker sitta där å fika imorgon - vädret får bli hur det vill. Här ska fikas! UTE!

kram malin :)

Sjabbig men chic sa...

Supersöt kopp! Jag anser också att man kan fika ute nu. Absolut, jättemysigt.


Kram Lisa

♥ Pia... sa...

Haha,,,ja..jo..jag g har allt väääldigt trevliga grannar..så det är nog intr så farligt med det..det var väl bara så att jag tyckte mej se mej själv ståååandes där ute i trädgården i snön och ta en fika..det blev bara lite tokigt..sååå nää får kanske ta en fika ändå nån dag...haha...PIA

Hannis sa...

Vet du, i dag satt jag faktiskt ute och drack kaffe.
Det var så varmt så det räckte med täckväst.
Riktigt mysigt!

Och du har rätt!
Att fika med fint porslin får det att smaka bättre.
Koppen är jättefin!
Gillar mönstret i den.

Kram Hannis

Anonym sa...

Väääldigt söta kaffekoppar.

Ha det skönt i helgen

Kram Lena

Inspiration i vitt sa...

Dina koppar var så himlans söta, skulle gilla att dricka kaffe ur dom. Hittade så mysiga koppar på Årstiden när jag var där, har letat länge efter fina koppar.
Kramar till dig/Ingela.

Jenny sa...

Hej! Vilka söta koppar!! Brickan var oxå fin:)

ha en härlig söndag,
kram Jenny

charm design sa...

Hei og tusen takkk for din kjempe koselige komentar på bloggen min.Hyggelig å kikki inn til deg også.Ønsker deg en god helg.

Inspiration i vitt sa...

Hej igen, det var den 24/2 vi var med i VF, roligt om din mamma har kvar tidningen.
Kram/Ingela.

Noll54/Eva-Karin sa...

Så söta koppar!! Du är så välkommen till oss! Påskafon har vi öppet till 2 iallafall. Men inga röda dagar.

Ha det så gott!
E-K/noll54

HAGENS VITA VARDAG sa...

Halloj! Hoppas helgen varit bra!
Vilka härliga koppar och underbar liten bricka, verkligen härligt mönster med sköna färger!
Ha de så gott och sköt om dig
Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Alltid lika gott med fika, eller hur?! :)

Visst hittade jag nåt fint i Göteborg alltid. Går ju inte riktigt lyckas komma hem tomhänt hehe.

Hoppas helgen varit bra. Kram Josefin

Sara Mårtensson sa...

Så fint och mysigt det ser ut!
Vi både fikar och äter middag ute på vårvintern, helst då vi är i fjällstugan. Det är ju så mysigt och det smakar extra gott också!
ha en fin vecka!
Kram Sara

Studerande Inredare sa...

Hej!!
Vilken härlig bricka! Så många inlägg du har hunnit skriva sedan jag var här inne sist. Hade inte din handledare blivit glad så hade du fått ge ljus lycktan till mig :).
H&M me like! Jag måste betälla! Hoppas att dom fortsätter med inredning! Det är ju jätte fina handukar och dukar! Jag har oxå slutat min praktik nu, men jag var bara ute i två veckor, men nu är det tillbaka till alvaret igen...

Kram Karolina

MiaMaria sa...

Hej!

JA visst skulle man fika lite oftare ute...blir ju mera på vårkanten och sommar......för det är ju härligt att vistas ute bara man är rätt klädd.....söt kopp!

HA´nu en skön vecka!
MiaMaria

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att du tror på min styling..jag får alltid en bild av hur jag vill att något ska se ut..vi får väl se om jag kan få till det :-)..Och kopparna var underbara.
Kram Lotta

Anonym sa...

Jättefina koppar, t.o.m jag som inte dricker kaffe skulle kunna tänka mig en slurp:-)

Penseldraget sa...

hej anna
klart man kan fika ute =) så jätte vacker kopp....
ang brickan så ska vi nog kunna ordna de, men får höra med min snickare först...du får väl mäta handduken så som du vill att den ska synas under glasskivan...hör av dig så fort du kan om de
kram pia

hemtrevnad marie sa...

Superfin kopp!!
Och påslakanet är verkligen läckert!!!
Såg det i nån tidning för ett tag sedan också, och fastnade för det direkt...VILL HA!
Ha en finfin vecka!!
kramis

Nettan sa...

Vilka fina koppar!! Ta en fika ute är en bra idé, man får ta till vara på ljuset så mycket det går!1
Kram Nettan

Inka sa...

Hej, Anna!


Vad det fikat ser inbjudande ut då.
Koppen och fatet är verkligen vackert...och brickan likaså.

Ja, nu gick ju inte BWO vidare.

Hoppas du får en mysig vecka



Kram Inka

Vitt och nött sa...

vackra koppar å brickan va jättesöt!
va mysigt det lät å fika ute, längtar till man äter sin frukost ute i solen å till ljudet av fågelkvitter... ååh vill ha vår nu!! :)

ha en skön måndagkväll!
kram

Anne sa...

Hej!
Vilken fantastiskt söt bricka - helt ljuvlig!

Butiken i Västerås lät ju jättebra, priserna är faktiskt riktigt hutlösa många gånger i inredningsbutikerna, kul med någon som håller sig lägre. Ska kika in om jag åker förbi Västerås någon dag!

Jättemysig blogg du har, måste komma tillbaka igen.

Hälsningar Anne

Vitt och nött sa...

glömde ju skriva en sak :)

du frågade om var man kunde få tag på kuddfodralet ja köpt. Jag köpte mitt på Mollys Hus (mollyshus.se)
men de finns nog lite överallt :) Visst är dom underbara!? Det ja köpte kostade 169 kronor. Det fanns även en variant som va mer fyrkantig i formen för samma pris.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den koppen skulle jag gärna dricka ur jag också! Kanske skulle jag tom kunna dricka lite kaffe! Jag som inte är någon kaffedrickare!
Kram
Marie

Marie sa...

Jättesöt kaffekopp och visst är det så att fikat alltid smakar bättre utomhus!!!!!!

Kram Marie

Vit Gladiolus sa...

Jaaa klart man ska vara ute och fika, man får ju ta på sig! Jättefina koppar!
Kraaaaam

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fin kopp och bricka!
Ang kaffet jag visade så är det Icas egna :)
Kram!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej Gumman!
Har något till dig hos mig....
Kram Sanna

bykerstin o. butikblandannat sa...

Det är guldkant på livet det... fika i fina koppar och allra helst i vårsol.
Härligt!