tisdag 21 oktober 2008

plugg

Sitter och pluggar till mitt prov i social omsorg på torsdag.
Går så där, känner mig väldigt okoncentrerad!
Har fått ett 9 månadersvikariat på hemtjänsten, det börjar 20 november och slutar sista augusti nästa år, känns skönt att veta när man kommer att jobba framöver.
Det kan bli lite jobbigt ibland att inte veta hur veckan kommer att se ut.
Ovissheten har ibland varit väldigt stor och påfrestande.
Samtidigt som man vill göra ett bra jobb när man jobbar!
Detta betyder att jag kommer att få betald semester nästa sommar, gud va skönt, att inte ha det hängande över sig om hur många föräldradagar har jag kvar att ta ut osv.
Kanske hinner jag med trädgården då, vore roligt, för jag tycker ju om att greja i trädgården!
Det fanns det inte tid till den här sommaren kan jag säga!
Allt detta funderande gör det svårt att koncentrera sig på pluggandet!!!!!!!!!!!!!!!!
Men bara är friska i alla fall, det är det enda som beryder något, för jag vet hur det är att ha sjuka barn.
Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

just det! GRATTIS till jobbet!